MY PILGRIMAGE: THE MUSEUM OF FLIGHT / BIRDS IN THE PARK


The sexiest passenger plane in piston engine era, the Lockheed 1049G Super Constellation. This plane was once turned into a hotel conference room (!) then a restaurant, and finally found an ideal place for her retirement.
ピストンエンジン時代で最もセクシーな旅客機、ロッキード1049G スーパーコンステレーション。ここにいる機は、かつてホテルのカンファレンスルーム(!)やレストランとして使われていたのだが、ようやく理想的な場所で余生を送ることができるようになった。

The first production model of the best-selling jet airliner in history, the Boeing 737. Its advanced variant the 737 MAX is scheduled to debut in 2017, 50 years after the maiden flight of its original model. A great design never dies.
史上最も売れたジェット旅客機、ボーイング737の最初の生産モデル。さらに進化したバリエーション、737 MAXのデビューが予定されているのは2017年だが、それはなんとオリジナルモデルの処女飛行から50年目にあたる年。偉大な設計に寿命はない。


Its "lowdown" body with less gap between fuselage and the ground makes her look really beautiful on the ground. Its kick-ass rear-mounted Pratt & Whitney engines make every climb and turn a lot of fun (I enjoyed them most on the Continental Micronesia flight between Saipan and Guam). And, of course, people (including D.B. Cooper) loved its rear stairs. I miss flying on the 727.
胴体が地面に近いので、地上にいる時の姿が実に美しく見える「シャコタン」ボディ。上昇や旋回を圧倒的に楽しいものにする、パワフルなリアマウントのプラット&ホイットニーエンジン(僕がそれを最も楽しんだのは、サイパンーグアム間のコンチネンタル・ミクロネシア便)。そしてもちろん、D.B.クーパーを含め、みんなに愛された機体後部のエアステア。727で飛んでいた日々が懐かしい。

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